Ανεστάλη η απεργία της ΠΝΟ

Μετά από πολύωρη συνεδρίαση της ΠΝΟ, αποφασίστηκε η αναστολή της απεργίας
Αναστέλλεται η απεργία της ΠΝΟ μετά από πολύωρη συνεδρίαση.
AdTech Ad
Λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι αναχώρησε από το Ηράκλειο το πλοίο BLUE HORIZON με περίπου 120 νταλίκες με ευπαθή προϊόντα, ενώ οι υπόλοιπες που έχουν παραμείνει στο λιμάνι θα μεταφερθούν με άλλα πλοία.
Σημειώνεται πως η ΠΝΟ εμμένει στα αιτήματα της με τον κ. Χαλά να δηλώνει πως τα προβλήματα δεν έχουν λυθεί ακόμα.
Σύμφωνα με τα μέλη της ΠΝΟ, η κυβέρνηση και οι αρμόδιοι υπουργοί πρέπει να επανεξετάσουν την αρνητική συμπεριφορά τους στην αντιμετώπιση των δίκαιων και καυτών αιτημάτων τους και "να κατανοήσουν μια για πάντα ότι οι ναυτεργάτες δεν ζητούν τίποτε νέο αλλά απλά αγωνίζονται να διασώσουν όσα τους έχουν απομείνει μετά τις συνεχείς περικοπές, που δέχτηκε ο κλάδος από τα αλλεπάλληλα χτυπήματα της Τρόικας και των μέχρι σήμερα Κυβερνήσεων".
Με τη σημερινή ανακοίνωση της η Ομοσπονδία, ξεκαθαρίζει ότι οι γραπτές και προφορικές διαβεβαιώσεις, του υπουργού Ναυτιλίας και του υπουργού των Οικονομικών, για το φορολογικό, "λειτούργησαν προς το παρόν ως καταρχήν πυροσβεστικό μέσο, πλην όμως σαφέστατα και αναμφισβήτητα δεν αποτελούν και ικανοποίηση των αιτημάτων".
Πάντως, η ΠΝΟ η οποία χαρακτηρίζει την εννιαήμερη απεργία ως "απαρχή νέων αγώνων", διακηρύσσει ότι αν σύντομα δεν υπάρξουν ουσιαστικές λύσεις στα αιτήματα του κλάδου τους, θα υπάρξει περαιτέρω κλιμάκωση του αγώνα τους.

Τα αιτήματα και η κόντρα


Τα μέλη της ΠΝΟ έστειλαν τις προηγούμενες ημέρες ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας προς τον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, κατηγορώντας τον "για δήθεν δεσμεύσεις υπέρ της λύσης των προβλημάτων τους", αλλά και για το γεγονός ότι "προσπαθεί να τους φέρει απέναντι από άλλες κοινωνικές ομάδες".
Η διοίκηση της ΠΝΟ καταγγέλλει δημόσια τον υπουργό και του ζητά "να σταματήσει να προκαλεί και να δημιουργεί ευθέως καταστάσεις κοινωνικού αυτοματισμού σε βάρος των ναυτεργατών, μετακυλώντας σε εμάς τις ευθύνες και αδυναμία του ιδίου και της κυβέρνησής του να επιλύσουν τα καυτά προβλήματα του κλάδου μας, για τα οποία οι ίδιοι δεσμεύτηκαν προεκλογικά για την άμεση επίλυσή τους".
Τα μέλη της ΠΝΟ υποστηρίζουν: "Γνωρίζει πολύ καλά ο κ. υπουργός ότι όχι μόνον δεν δεσμεύτηκε αλλά απλά δήλωσε, χωρίς τίποτε συγκεκριμένο, ότι δεν πρόκειται να γίνει εξίσωση με τους εργαζομένους της στεριάς, παραδεχόμενος όμως, ότι, δυστυχώς, η τελική απόφαση και έγκριση ανήκει στην τρόικα και στους θεσμούς οι οποίοι και έχουν τον πρώτο και τελευταίο λόγο.
Δυστυχώς φαίνεται ότι κ. υπουργός Ναυτιλίας, δεν διάβασε και δεν ενημερώθηκε από τους συμβούλους του για τις επανειλημμένες επιστολές και τα εξώδικα της Ομοσπονδίας μας με τα οποία και θέταμε, με πλήρη σαφήνεια, υπόψη του ιδίου και όλων των αρμοδίων Αρχών και παραγόντων και στις εφοπλιστικές οργανώσεις, τα εκκρεμούντα προβλήματα και αιτήματα του κλάδου μας τα οποία και απαιτούν άμεσες λύσεις.
Πώς λοιπόν βγάζει το συμπέρασμα ο κ. υπουργός ότι ύστερα από τη δήθεν "δέσμευσή" του για το φορολογικό, για το οποίο και δεν είναι καν ο ίδιος αρμόδιος υπουργός, έχουν εκλείψει οι λόγοι της απεργίας μας;", διερωτώνται τα μέλη της ΠΝΟ.
Ως απάντηση για το εάν μπορεί να τεθεί σε λειτουργία ο απεργοσπαστικός μηχανισμός για "το πλοίο ασφαλείας", τα μέλη της ΠΝΟ απαντούν με ένα κατηγορηματικό "όχι", τονίζοντας ότι το πολέμησαν οι ίδιοι από την αρχή αλλά και εκείνοι όταν βρίσκονταν από την πλευρά της Αντιπολίτευσης.
Στην επιστολή-καταγγελία, τα μέλη της ΠΝΟ δηλώνουν ότι ο αγώνας τους δεν πρόκειται να καμφθεί από οποιαδήποτε υπονομευτική προσπάθεια από όπου και αν προέρχεται, ενώ "οι μόνοι οι οποίοι και δεν φταίνε για την πράγματι ταλαιπωρία που υφίσταται το επιβατικό κοινό και τα νησιά μας είναι οι ναυτεργάτες", καταλήγουν στην επιστολή τους, τα μέλη της ΠΝΟ.
Οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ έχουν θέσει όλα τα θέματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες, το συνταξιοδοτικό και τα ζητήματα του ΝΑΤ, όπως αυτά προέκυψαν από το άρθρο 44 παρ. 1 μετά την ψήφιση του μεσοπρόθεσμου προγράμματος και του εφαρμοστικού νόμου.
Η ΠΝΟ είχε δέσει τα πλοία σε όλα τα λιμάνια της χώρας, καθώς όπως επισήμαινε σε δελτίο τύπου της, "η διάλυση του ΝΑΤ, ο ευτελισμός των συντάξεων, η διογκούμενη ανεργία του κλάδου, αλλά και το καθεστώς μαύρης και ανασφάλιστης εργασίας που επικρατεί, όπως και οι επιχειρούμενες δυσμενείς αλλαγές που συζητιούνται για τις εργασιακές σχέσεις (μαζικές απολύσεις, εξασθένιση δικαιώματος απεργίας και συνδικαλισμού) δεν μπορούν να μείνουν αναπάντητα".

Η στάση Κουρουμπλή


"Η αιτία της απεργίας είναι υπόθεση φαντασίας κάποιων. Αν κάποιοι θεωρούν ότι με αυτόν τον τρόπο χτυπούν την κυβέρνηση, ουσιαστικά έρχονται σε σύγκρουση με την ίδια την κοινωνία", απάντησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής.
"Αφήνουν τα νησιά σε μια πάρα πολύ δύσκολη κατάσταση. Το γραφείο μου έχει κατακλυστεί από διαμαρτυρίες των περιφερειαρχών, των δημάρχων, των Επιμελητηρίων, φορέων, πολιτών. Οφείλει λοιπόν κανείς να αντιληφθεί ότι υπάρχουν μικρά νησιά που δεν έχουν καμία επικοινωνία και δεν διαθέτουν ούτε καν αεροδρόμιο", τόνισε με νόημα ο υπουργός, πριν αποφασιστεί η αναστολή των κινητοποιήσεων.
Ο κ. Κουρουμπλής, όπως και στη συνάντηση που είχε με τα μέλη της ΠΝΟ πριν από λίγες ημέρες, επανέλαβε πως ουδέποτε υπήρξε θέμα εξομείωσης του φορολογικού καθεστώτος των ναυτικών, με εκείνο των άλλων εργαζομένων και να φτάσει δηλαδή στο 45%.
Ο υπουργός τόνισε πως από την αρχή δεν υπήρχε τέτοια διάθεση από την κυβέρνηση και ότι η συζήτηση περιορίστηκε σε ενδεχόμενη αύξηση της τάξεως μόλις του 3%, ενώ ξεκαθάρισε πως η κυβέρνηση διαβεβαίωσε πως ακόμα και αυτό το ποσοστό αποσύρθηκε από το τραπέζι στις διαπραγματεύσεις που γίνονταν με τους θεσμούς.
Παράλληλα ο κ. Κουρουμπλής ανέφερε τη δήλωση του υπουργού Οικονομικών κ. Τσακαλώτου στη Βουλή ο οποίος είπε ότι δεν υπάρχει καμία αλλαγή στο φορολογικό καθεστώς των ναυτικών, ούτε για το 2016, ούτε για το 2017, ούτε για το 2018.

http://news247.gr/
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Συνολικές προβολές σελίδας

 

Fresh News Achive